Laborator tablouri

📝Notite --- 📠 Functii si Clase --- 🍮 Rezolvari

Aplicatii C++

  • Vectori
    1. Creati un tablou unidimensional cu 7 elemente, reprezentand consumurile zilnice de energie dintr-o saptamana.
      • Calculati consumul saptamanal de energie.
      • Calculati consumul mediu de energie.
      • Afisati consumurile din zilele in care s-a depasit consumul mediu
      • Creati un nou tablou cu consumurile din zilele in care s-a depasit consumul mediu
    2. Reluati aplicatia anterioara si pentru consumurile lunare (31 zile). Valorile consumurilor vor fi generate aleator cu valori intre 100 si 200
    3. Realizati un programul cere 5 numere, le salveaza intr-un vector dupa care afiseaza elementele vectorului in ordine inversa
    4. Creati un tablou unidimensional cu n elemente random. Construiti un nou tablou din elementele primului, astfel incat elementul curent sa reprezinte suma elementelor din primul tablou pana la pozitia elementului curent.
    5. Creati un tablou unidimensional cu n elemente random, dupa care :
      • afisati media aritmetica a elementelor tabloului
      • afisati media geometrica a elementelor tabloului - folosind functia pow
      • afisati elementele insotite de textul "par" sau "impar"
      • afisati elementele pare, apoi afisarea elementelor impare.
      • realizati un nou vector unde numerele pare sa ocupe primele locuri
    6. Creati un tablou unidimensional cu n elemente random, dupa care atribuiti elementelor valorile unei functii (ex x*x) si afisarea lui
    7. Realizati o aplicatie care realizeaza shift-ari intr-un vector
      • se va utiliza un tablou unidimensional (un vector)
      • se cer n numere de la tastatura
      • Se shift-eaza dreapta 1 pozitie
      • Se atribuie 0 primului element
    8. Realizati o aplicatie care realizeaza o rotire intr-un vector
      • se va utiliza un tablou unidimensional (un vector)
      • se cer n numere de la tastatura
      • Se shift-eaza dreapta 1 pozitie
      • Se atribuie primului element valoarea ultimului element
    9. Reluati aplicatia anterioara si realizati o noua aplicatie care realizeaza k rotiri intr-un vector
    10. Realizati un programul cere n numere, le salveaza intr-un vector, se pun elementele vectorului in ordine inversa dupa care se afiseaza
    11. Diverse teme:
      • eliminarea unui element dintr-un vector
      • eliminarea duplicatelor dintr-un vector
      • intersectia a doi vectori
      • reuniunea a doi vectori
      • sortarea unui vector
      • interclasarea a doi vectori
      • afisarea sumei elementelor, media elementelor, max, minim,
  • Matrici
    1. Creati un tablou bidimensional cu 5 randuri 7 coloane , reprezentand consumurile zilnice de energie dintr-o luna( 7 zile, 5 saptamani).
      • Calculati consumul saptamanal de energie.
      • Calculati consumul total de energie
      • Calculati consumul mediu de energie.
      • Afisati consumurile din zilele in care s-a depasit consumul mediu
    2. Realizati un tablou bidimensional cu nxn elemente initializat cu numere pozitive


    3. Afisati elementele de pe diagonala principala unui tablou bidimensional cu nxn elemente
    4. Afisati elementele de pe diagonala secundara unui tablou bidimensional cu nxn elemente


    5. Afisati minimul si maximul unui tablou bidimensional cu nxn elemente
    6. Afisati media aritmetica a elementelor unui tablou bidimensional cu nxn elemente
    7. Realizati un tablou bidimensional cu 25X20 elemente initializat cu numere pozitive,dupa care extrageti o matrice aflata la 5 elemente distanta pe verticala, 7 elemente distanta pe orizontala. Dimensiunea noii matrici va fi:w=12, h=10.


    8. Realizati un tablou bidimensional cu mazim 25X25 elemente. Initializati 20X15 elemente cu numere pozitive, dupa care rotiti matricea 20X15 spre stanga 90 de grade


    9. Realizati un tablou bidimensional cu mazim 25X25 elemente. Initializati 20X15 elemente cu numere pozitive, dupa care rotiti matricea 20X15 spre dreapta 90 de grade
    10. Realizati un tablou bidimensional cu mazim 25X25 elemente. Initializati 20X15 elemente cu numere pozitive, dupa care rotiti matricea 20X15 pe axa x
    11. Realizati un tablou bidimensional cu mazim 25X25 elemente. Initializati 20X15 elemente cu numere pozitive, dupa care rotiti matricea 20X15 pe axa y
    12. Realizati un tablou bidimensional cu mazim 25X25 elemente. Initializati 20X15 elemente cu numere pozitive, dupa care rasturnati matricea 20X15
    13. Se genereaza o matrice de numere aleatoare si se afiseaza suma pe coloane.
    14. Deplasare dreapta o pozitie intr-o matrice

    Aplicatii C#

  • Vectori
    1. Avand un vector cu valori double initializat cu valori random, folosind functia afis_v_num_w afisati continutul sub forma:


    2. Se redimensioneaza vectorul dupa care se verifica daca s-au mai pastrat valorile atribuite anterior.
    3. Folosind un vector cu valori binare, afisati continutul sub forma:.


    4. Folosind un vector cu valori int, in care pastrati 180 de puncte echidistante pe un cerc realizati aplicatia.




           - Vectorul de puncte va fi definit sub forma: Point[] vector_puncte = new Point[180];
           - Punctele se unesc dupa regula ”se uneste punctul nr x cu punctul nr (m * x)%180”, unde m este un nr intreg intre 1-179 selectat intr-un numeric updown.
    5. Realizati o aplicatie care imparte o elipsa in n arce egale, n fiind furnizat de un TrackBar. Salvati coordonatele x intr-un vector iar coordonatele y in alt vector. La schimbarea numarului de puncte, cei doi vectori vor fi redimensionati corespunzator.
      Uniti punctele intre ele corespunzator imaginii:


  • Matrici
    1. Avand o matrice cu valori double initializata cu valori random, folosind functia afis_m_num_w afisati continutul sub forma:


    2. Folosind o matrice cu valori binare, afisati continutul sub forma:.


    3. Folosind o matrce in care pastrati diametrele, si poxitiile pe x a mai multor cercuri, trasati cercurile dupa care colorati cu rosu cercul a carui raza este cea mai mare.


    4. Simulati caderea picaturilor de ploaie


    5. modificati legea de miscare pentru a simula miscarea browniana a particolelor


    6. Simulare grafica metode de ordonare


    7. Se realizeaza aplicatia cu baloane de sapun
    8. Se coloreaza jumatate cu albastru (metoda 1 dublarea instructiunilor, metoda 2 if (i%2))
    9. Modificarea aplicatiei pentru a reimprospata pozitiile aleatoare pentru a nu se repeta pozitiile
    10. Desenati 10 cercuri la pozitii si de diametre aleatoare. Pozitiile si diametrele vor fi memorate intr-o matrice


    11. Realizati o rotire pe orizontala si reafisati cercurile.
    12. Realizati o aplicatie care imparte cercul in 12 arce egale, memoreaza pozitia punctelor de pe cerc intr-un array dupa care realizeaza imaginea:


    13. Realizati o aplicatie care imparte cercul in 12 arce egale, memoreaza pozitia punctelor de pe cerc intr-o matrice dupa care realizeaza imaginea:


    14. Realizati o aplicatie care imparte cercul in 16 de arce egale. Memoreaza pozitia punctelor de pe cerc intr-o matrice dupa care traseaza linii rezultand imaginea:


    15. Realizati o aplicatie care imparte cercul in 16 de arce egale. Memoreaza pozitia punctelor de pe cerc intr-o matrice dupa care traseaza linii rezultand imaginea:


    16. Reluati aplicatia anterioara si realizati imaginea:


    17. Adaugati un TrackBar pentru a seta numarul de puncte. Aplicatia va fi similara cu: